اجتماعي
یا صاحب الزمان ع
دو شنبه 16 دی 1392 ساعت 12:58 | بازدید : 1418 | نویسنده : عباس | ( نظرات )

به مدیریت رفع معضل یا بهتر بگوییم فاجعه آلودگی هوای شهر تهران می توان نمره ای منجمد و زیر صفر داد. هر یک از مدیران مربوطه با وجدانی پاک، راحت و آرام از انجام وظایف محوله و نبود هیچگونه مشکلی در سیستم مدیریتی خود گزارش می دهند. مدیران کارخانجات خودروسازی و صنایع، راهنمایی و رانندگی، نمایندگان مجلس و ...... مشکلات را از سر خود باز کرده و توپ را در زمین دیگری می اندازند. قبول وجود مشکل و ابراز آن خود نوعی شجاعت است، ولی در ایامی که آلودگی و خفگی در هوای سرد و سنگین و یخ زده بیداد می کند در روزهایی که چشم چشم را نمی بیند و انتهای هر خیابان و اتوبانی بسان ورود به تونلی سیاه می باشد و اشک ها و برگ های سیاه و سوخته ریزانند و نفس کشیدن به سختی است و به شمارش افتاده و آلودگی از مرز سرطان گذشته و خاک سرد قبرها برای به آغوش کشیدن تن گرم و نحیف هزاران هموطن نجیب و غیور و شریف و صبور و از خود گذشته به صف شده اند، بسیاری از متولیانی که تا دیروز از هوای پاک و لطیف شهید همت ها و شهید باکری ها و هزاران شهید بخون خفته ریه های خود را پر نموده اند و نفس هایشان با نفس های گرم آنها گره خورده است، اینک در کاخ های شیشه ای دارای دستگاه های نانو تصفیه هوا خود در نیاوران، زعفرانیه، آجودانیه، فرمانیه و ....... سینه ها را جلو داده و تسبیح بدست منکر بالا بودن میزان آلودگی می شوند. چرخی در پایتخت اسلام بزنید تا خاموش و معیوب بودن بسیاری از تابلوهای اعلام میزان آلاینده ها، سرطان نماها را ببینید. حال که قادر به حل مسئله نیستیم مسئله را پاک کنیم.

چند سال قبل جناب آقای محمدی زاده استاندار سابق استان های لرستان و خراسان، رئیس سابق سیما چوب و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست دولت پاک راه حل رفع آلودگی را پیدا نمودند: آب پاشی شهر تهران با هواپیماهای سم پاش ملخی.

چند سال پیش شبکه 4 در ارتباط با زلزله شهر تهران اقدام به پخش برنامه ای مستند نمود. در آن برنامه اعلام شد که گروهی از کارشناسان خبره و با تجربه کشور زلزله خیز ژاپن پس از بررسی های مختلف جمع بندی خود را اینچنین بیان کردند : تهران در برابر زلزله کاملاً بی دفاع بوده و تنها کار ممکن این است که باید در مناطق بیست و دو گانه کوره های جنازه سوزی ایجاد گردد.

جنس خاک و پوک بودن لایه های زیرین به سبب چاه های فاضلاب و شبکه های زیر گذر و خطوط فراوان مترو و لوله گذاری های تار عنکبوتی گاز و سوخت های فسیلی و از همه مهمتر سوار بودن بر انواع و اقسام گسل های زلزله چه آینده ای را برای این شهر بی دفاع رقم خواهد زد؟

مدیریت بحران شهر تهران که چندین سال است در برابر حل آلودگی این شهر دست های خود را کاملاً بالا برده است در برابر زلزله چه خواهد کرد؟ وای اگر از پس امروز بود فردایی.

 

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


او خواهد آمد
پنج شنبه 5 دی 1392 ساعت 8:40 | بازدید : 1456 | نویسنده : عباس | ( نظرات )

بیا که آینه ی روزگار، زنگاری است

بیا که زخم زبان های دوستان کاری است

به انتظار نشستن در این زمانه یاس

برای منتظران چاره نیست، ناچاری است

به ما مخند اگر شعرهای ساده ما

 قبول طبع شما نیست، کوچه بازاری است

چه قابها و چه تندیس های زرینی

گرفته ایم به نامت که کنج انباری است

نیامدی که کپرهای ما کلنگی بود

کنون بیا که بناهایمان طلاکاری است

نه اینکه جمعه فقط صبح زود بیدارند

که کار منتظرانت همیشه بیداری است...

|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


اندر حاکیت وی چت
شنبه 30 آذر 1392 ساعت 11:55 | بازدید : 1415 | نویسنده : داريوش | ( نظرات )

برداشت اول )سال هزار و سیصد و هفتاد ، من  دانشجو دانشگاه ملی ایران بودم ( دانشگاه شهید بهشتی فعلی)  یه همکلاسی داشتیم که وضعیت مالی خوبی داشت. یه روز سر کلاس دیدم که :صدای عجیب  دیلینگ دیلینگ دیلینگ . از آن سوی کلاس بلند شد. پوریا هم با یه غرور خاصی یک وسیله عجبیب و غریب را بیرون آورد و گفت الو!!!!!!!! حالا تصور کن ما چقدر با دیدن این صحنه تعجب کردیم . بابا این دیگه چییه؟!  بعد از کلاس همه بچه ها دورش کردنند ، بهش گفتیم پوریا این چه بود . گفت بهش میگن موبایل . تلفنی که دیگه سیم نداره هر جا بخوای میتونی اونو ببری و تماست را  با تمام دنیا برقرارکنی ، درست مثل بی سیم . با ناباوری قیافه را درهم کردم گفتم:  پوریا ما درسته دهاتی هستیم ولی احمق که نیستیم ما را سر کار بذاری . بلافاصله گفت یه شماره بگو . من هم بی درنگ شماره خونمونو دادم . گوشی را داد دستم . صدای زنگ توگوشام پیچید. باورم نمیشد . تا اینکه ننم از آن سوی  سیم، نه نه، سیم که نداشت،  از آن سوی بی سیم گفت الو . واقعاً صدای ننم بود . با تعجب و ناباوری گفتم سلام ننه و..... اینگونه من با تکنولوژی موبایل آشنا شدم .

 برداشت دوم ) هر وقت توی خیابان ولیعصر قدم می زنم ، اونقدر جاذبه های رنگارنگ ، از در ختان کهن سر به فلک کشیده |، تا جوی آب زلالی که نمیدونم از کدام قنات تهران سرازیر شده بگیر تا مغازه های رنگارنگی که وقتی جیب آدم خالی است جذابیت آنها مضاعف میشه .همینطور که داشتم توی احوال مشوش عابرین پیاده که هر کدام شتابان به سوی در حرکتند بودنند غور میکردم ، متوجه جوان آراسته و خوش تیپی شدم ، که داشت راه میرفت خودش با خودش تند تند حرف میزد.  تصورش را بکنین من احساسی چطور بغض کردم،  به حال  طفلک بیچاره که توی اول جونیش بر اثر  فشار های زندگی به سرش زده و خلاصه شده مشتری پرو پا قرص  امین آباد . شب توی خونه هر کاری میکردم نمیتونستم از فکر آن جوان بیچاره بیرون بیام . سجاده نمازمو که پهن کردم ، دستای خالیمو به سوی خدای گرفتمو گفتم خدایا به داد این مردم برس. بعد ها که من هم به لطف موسسه صاحب یک خط موبایل شدم برای خرید گوشی در به در از این مغازه به ان مغاز میرفتم تا اینکه بلاخره یک گوشی ان 100 سامسونگ که توی اون روزها آخرش بود را با خودم به خونه آوردم . ذوق زده جعبه را باز کردم سیم کارتو توش جادادم . یه گوشی هم داشت که بعد متوجه شدم به اون هنسفری میگنه ( اگه غلط ننوشته باشم) تازه متوجه شدم اون جوان خوش تیپ نه تنها دیونه نبوده بلکه کلی کلاس داشته و صاحب آخرین مدل گوشی بوده . برداشت سوم )سال ها گذشته پدیده به نام "اس ام اس " خطوط تلفن به اصطلاح همراه را  مزین کرد. حالا اگه نمیتونستی اس ام اس ارسال کنی یه مقدار افت داشت . این بود که همه به شدت به سمت فعال کردن این پدیده جدید رفتند. حالا دیگه زندگیمون شده بود "اس ام اس" بازی و رد بدل جوک های آنچنانی. زیاد طول نکشید که از فرستادن جوک های  "اس ام اسی" خسته شدیم.حالا وقت یه چیزی جدیده تا کلی سرگرممون کنه .

 برداشت چهارم ) پیشرفت های لازم را کرده بودیم . وقت جولان دادن بلوتوس بود . خدا پدر مخترعشو بیامرزه ، میگی چرا؟ ، خوب معلومه برای اینکه مشگل دیالوگ توی مهمونی های خانوادگی از بین رفت ، وکلی درگیریهای خانوادگی که بر اثر سو تفاهم زبان لعنتی بود خود به خود پاک شد . چرا که همه سرشون توی موبایل های پشرفتشون بود. و مشغول بلوتوس کردن فایل های مختلف برای هم.

 برداشت آخر ) گوش یها روز به روز پیشرفت کرد . دوربین عکاسی و فیلمبرداری ، ضبط صوت ، رادیو ، تلویزیون ، ماهواره ، و کلی آبشن دیگر رو  یک جا توی یک کوشی کوچک جا دادند. به خودم میگفتم اگه مثلاً بیست سال پیش پوریا( همون همکلاسی مایه دارم ) به من میگفت که این گوشی هم دوربین فیلم برداری ، هم ضبط صوته، هم عکاسی میکنه، هم رادیو ، هم تلویزیون، قطعاً بهش میگفتم خودتی .توی این گیر ودار ، نوبت رقابت شرکت اپل و سامسونگ شده . هر روز یه چیز جدید . بلاخره ما شدیم آیفون بدست و کلی با اون آرم سیب گاز زده حال و حول کردیم، ولی امان از این وی چت . از وقتی که اومده نه تنها درآمد خوشگل وبی دردسر شرکت مخابراتو تحت و شعاع قرار داده بلکه باعث شده که خیلی کمتر به دیدار هم بریم . باید یه فکری کرد . مسئولین محترم برای حل معضل عدم ارتباط مردم با هم و عدم  صله رحم به فکر افتادن که در آستانه شب چله وی چت  را فیلتر کنن. اینطور مردم دوباره خونه پدر بزرگ ها جمع میشنه و گوش و دلشنو میدن بدست فال حافظ و قصه های اسطوریی شاهنامه که  با صدای زیبای پدر بزرگ خوانده میشه . بابا خدا رو شکر ما یه عده ای را داریم به داد این فرهنگ برسه . خدا کنه هر چی زودتر موبایل ممنوع بشه تا ارتباط های دیداری بیشتر و بیشتر بشه .

داریوش

30/09/92

 

موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,

|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


آ ب و هوای طهرون
شنبه 23 آذر 1392 ساعت 10:33 | بازدید : 1377 | نویسنده : عباس | ( نظرات )

یه زمانی شهری بود به اسم شهر ری و قریه ای بود به اسم طهرون. و سال ها گذشت.

یه زمانی آب و هوای طهرون معرکه بود و این شهر برا خودش دب دبه و کب کبه ای داشت ولی الان از " اون ها فقط خاطره هاشون می مونه " . یه زمانی آب طهرون از لحاظ سبکی، زلالی و سلامتی جزء ده آب برتر جهان بود ولی الان، به علت کمبود آب در این شهر چند میلیونی و اجبار در استفاده از آب دهها چاه عمیق و به علت نبود شبکه فاضلاب شهری، آب این شهر دارای نیترات حاصل از نفوذ چاه های توالت خانگیه که تقریباً می شه گفت با هیچ فیلتری هم قابل تصفیه نیست.

این از آبش و اما هواش، وجود صدها کارخانه در داخل و اطراف تهران، خودروهای فرسوده و دودزا، گرد و خاک، باران های اسیدی و .... دیگه هیچ دفاعی در پاک بودن این هوا باقی نذاشته.

 فرار لک لک ها و دهها پرنده و چرنده دیگر از پایتخت گواه خوبی از شدت آلودگی هوای این بیغوله آباده. نکته جالب و عجیبی که جدیداً اتفاق افتاده کوچ دسته جمعی تعدادی از پرندگان به دریاچه چیتگر در این شهره.

براساس گزارشی که شرق در این باره نوشته است، یکی از نگهبان های دریاچه گفته است: از یک ماه پیش آمده‌اند، اول تعدادشان کم بود بعد یکباره زیاد شدند، خیلی هم با مردم راحت هستند و پفک و کرانچی و نون می‌خورند، گاهی هم دیدم از ماهی‌های ریز توی آب بر می‌دارند اما چون ماهی‌ها خیلی کم روی سطح آب می‌آیند به همین خاطر بیشتر از غذایی که مردم برایشان می‌ریزند تغذیه می‌کنند.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


زندانی شماره 46664
شنبه 16 آذر 1392 ساعت 12:43 | بازدید : 1303 | نویسنده : عباس | ( نظرات )

 

روز پنجشنبه جهان در حسرت بزرگمردی به سوگ نشست که در زمره تک ستاره های سپهر سیاست بود و تکرار چنین شخصیتی بسیار بعید می باشد.

آزاد مردی که حدود 30 سال از عمر خود را در زندان های مخوف نژادپرستان آپارتاید سپری کرد و بعد از آزادی از زندان با صدای بلند فریاد زد : می بخشیم ولی فراموش نمی کنیم.

تلاش های فراوان او برای ایجاد صلح و ثبات و برابری و برادری در جهان منجر به دریافت جایزه صلح نوبل برای او گردید.

برای ورود او به ایران و گرفتن پز و عکس های یادگاری اقدامات فراوانی صورت پذیرفت ولی او که زخم خورده و متنفر از زندان بود ظاهراً ورودش را مشروط به آزادی برخی از زندانیان دانسته بود.

تاریخ در حافظه ی قوی خود به یاد ندارد حاکم و فرمانروایی را که بعد از کام گرفتن از باده مست کننده قدرت از این اریکه چسبناک براحتی پایین آمده باشد. جناب آقای نلسون ماندلا پس از آزادی از زندان و فروپاشی حاکمیت سفیدپوستان بر کشور افریقای جنوبی و برگزاری انتخابات آزاد ریاست جمهوری به عنوان اولین رئیس جمهور منتخب سیاه و سفیدپوستان معرفی گردید. آقای ماندلا در اوج عزت و قدرت و شرافت نام خود را در قلب تاریخ به نیکی به یادگار گذاشت و برای همیشه از دنیای سیاست براحتی و بدون هیچگونه خونریزی خداحافظی کرد و تا پایان، عمر خود را معطوف به  کارهای صلح طلبانه و عام المنفعه کرد.

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نلسون ماندلا
شنبه 16 آذر 1392 ساعت 11:4 | بازدید : 1213 | نویسنده : داريوش | ( نظرات )

سه قطر خون بر روی سنگ فرشهای یخ زده دانشگاه تهران  جاری شد . پاییز زرد فام  سال 1332 به سرخی گرایید. و خون گرم آن سه یار دبستانی ، 16 آذر هر سال را  معنایی دیگر بخشید. آنها خود را فدا کردنند تا آزادی و آزادگی همچنان بر تارک تاریخ بدرخشد. و اینکه  16 آذز 1392 مقارن شده  با درگذشت  بزرگ آزادیخواه جهان نلسون ماندلا . گرامی میداریم این روز را ، و در این صبحگاه سرد  آذری ، دستان خود را به سوی سرچشمه نور ، بلند میکنیم و برای آزادی ، آزادگی بر درگاه خدواند دعا میکنیم

موضوعات مرتبط: تاریخ , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


پاسخ
چهار شنبه 13 آذر 1392 ساعت 13:59 | بازدید : 1327 | نویسنده : داريوش | ( نظرات )

گزارش صد روزه ، جناب آقای روحانی ، بازتاب گسترده ای در محافل سیاسی و مطبوعاتی داشت . تعجبی نداشت که دولت مردان سابق ، در روز های اول انتشار این گزارش سکوت اختیار  کنند .

ولی انگار مشاوران آقای احمدی نژاد سرانجام تصمییم گرفتند که در پاسخ به این گزارش که اتفاقاً بازتاب گسترده ای داشت و مورد استقبال عموم محافل واقع شد ، واکنش از نوع احمدی نژادی نشان دهند.

دعوت به مناظره .

به نظرم تنها پاسخی که میتوان به آنها داد این است که:

 

امروز روز محاکمه است نه مناظره

موضوعات مرتبط: تاریخ , ,

|
امتیاز مطلب : 3
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


یادآوری
دو شنبه 4 آذر 1392 ساعت 15:5 | بازدید : 1386 | نویسنده : عباس | ( نظرات )

یادآوری

اولین سریال تولید شده در شبکه آی فیلم

کارگردان حجت قاسم زاده اصل

تهیه کننده احمد زالی

از تاریخ 2/9/92

هرشب ساعت 9:30

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


یک شنبه 3 آذر 1392 ساعت 17:35 | بازدید : 494 | نویسنده : داريوش | ( نظرات )

موضوعات مرتبط: تاریخ , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


سلام بر حسین ع
چهار شنبه 15 آبان 1392 ساعت 14:49 | بازدید : 1198 | نویسنده : عباس | ( نظرات )

 

سلام خدا بر حسینع

سلام خدا بر علی ابن حسین ع

سلام خدا بر اولاد حسینع

سلام خدا بر اصحاب حسینع

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آسمان آگاهي و آدرس aflak.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 233
:: کل نظرات : 97

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 7

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 28
:: باردید دیروز : 1
:: بازدید هفته : 194
:: بازدید ماه : 933
:: بازدید سال : 2766
:: بازدید کلی : 57290