ترافیک
اجتماعي
ترافیک
یک شنبه 8 آبان 1390 ساعت 12:26 | بازدید : 625 | نویسنده : داريوش | ( نظرات )

دیگه نمی شه اسمشو ترافیک  گذاشت ،  امروز صبح یک ساعت اتومبیلم توی مسیر حتی یک متر تکون نخورد . همه اتومبیلها مثل من تک سرنشین و در مواردی نادر دو سرنشینه بود .رحم مروتم که قربونش برم مثقالی ازش نموده . خدا نکنه یه مریض بد حال توی یکی از ماشینها منتظر رسیدن به بیمارستان باشه ، باید رانند عزیز مسیرشو به سمت گورستون تغییر بده . نمی دونم چرا همه طرح ها رنگارنگی که برای کاهش ترافیک توی ادوار مختلف مطرح شده و خیلی از اونا اجرایی شده نتونسته  یه مقدار از مشگل ترافیک رو حل کنه ؟ توی این گیر ودار گفتم بهتر نیست من یه خورده مخ مو به کار بندازم و یه طرحی بدم ؟ آخه این همه مهندس ترافیک ، دکترای شهر سازی و کلی کارشناس زورشون به اژدهای هزار سر ترافیک نرسیده . بهتر من یه حرفی بزنم که همه بدونن من بلدم . آخه  من یه خورده هور هوری مذهبم ، اگه نمی دونید هور هوری مذهب چیه متونید کتاب غرب زدگی جلال رو بخونید اینطوری از ورشکسته شدن صنعت چاپ کتاب جلوگیری میشه و یه مقدار به فرهنگ کشور کمک میشه . البته شما میتونید حدس بزنید چرا همه اون طرحها با شکست مواجه شده . من یواشکی میگم بخاطر اینکه طراح همه اونا از مخ آدامی مثل من تراوش شده . ولی خدا وکیلی من می خوام  یه طرح توپ توپ به قول گفتنی تو حد تیم ملی بدم ، اگه خوب بود نوش جون مسئولین محترم . دعا اون به مسئولین عزیز بکنید . اگه خدای ناکرده مثل همه اون طرحهای چپ و راست موق نبود همه ناسزاشو به من بدین .

به نظر شما اگه دولت محترم همه وزارت خونه ها ، ادارات ، موسسات ، شرکتها دولتی و فراتراز اون شرکتهای نیمه دولتی و خصوصی که تعداد قابل توجهی پرسنل  دارن رو ملزم کنه که سرویس رفت آمد برای کارمنداشون راه بندازه چه مقدار از ماشینهای تک سرنشین به پارکینگ منازل میره ؟

اگه ادارات و موسسات یه مقدار توی هزینه ها متفرقه مثل سفر به فلان کشور به بهانه فلان پروژه صرفه جویی کنن و در عوض یه مقدار هزینه کنن تا کارمندا شون که سرمایه های انسانی اونا  هستند صبح زود بدون اعصاب خوردی سر کارشون حاضر بشن راندمان کارشون چقدر بالا میره و توی سود وزیان اون اداره چقدر تاثیر داره  ؟

اگه کارمندای عزیز حاضر بشن مبلغ ایاب وذهابی که توی فیش حقوقشون نما نما می کنه دیگه نبینن ، حتی  یه مقدار پول از خودشون به ادارهاشون بپردازن چقدر توی هزینه های ماهیانشون صرفه جویی میشه ؟

به نظر شما اگه این طرح توی کلان شهر تهران اجرا بشه چند درصد از ترافیک تهران کم میشه ؟

چه مقدار توی هزینه وقت صرفه جویی میشه ؟

چه مقدار توی مصرف سوخت صرفه جویی میشه ؟

چه قدر آلودگی کاهش پیدا می کنه ؟

چه مقدار توی هزینه خانوار صرفه جوی میشه ؟

چه مقدار هزینه روانی و خستگی های ناشی از ترافیک کاهش پیدا میکنه ؟

چه مقدار زود خوردهای بیهوده که بعضی اوقات منجر به حواداث تلخی می شه کاهش پیدا میکنه ؟

دست آخر میخوام التماستون کنم تو رو خدا به این طرح آبکی من نخندین ؟ آخه من دیدم بازار طرح آبکی زیاده گفتم من یه طرحی بدم شاید توی رزومه کاریم یه روزی دردم  بخوره .

 



موضوعات مرتبط: اجتماعی , ,

|
امتیاز مطلب : 58
|
تعداد امتیازدهندگان : 17
|
مجموع امتیاز : 17


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
مجتبی در تاریخ : 1390/9/9/3 - - گفته است :
آن وقت کسانی که تا حالا به خاطر ترافیک ماشین نداشتن با خلوت شدن خیابون ها !!! وسوسه میشن و ماشین می خرن و باز نقطه سر خط !

<-CommentGAvator->
فریبرز در تاریخ : 1390/8/10/2 - - گفته است :
خیلی گلی

<-CommentGAvator->
فریبرز در تاریخ : 1390/8/10/2 - - گفته است :
خیلی گلی


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آسمان آگاهي و آدرس aflak.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 233
:: کل نظرات : 97

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 7

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :