ضربآهنگ زندگی 5
اجتماعي
ضربآهنگ زندگی 5
پنج شنبه 28 بهمن 1389 ساعت 8:51 | بازدید : 658 | نویسنده : رضا | ( نظرات )

   دارما

همانطور كه در مطلب قبل گفته شد ، هركدام از ما انسانها براي هدف خاصي به دنيا آمده ايم ، باتوجه به آن هدف  امكانات و استعدادها ي خاصي در اختيارمان گذاشته اند. حتي ظاهر فيزيكي اندام ما هم از اين قاعده مستثني نيست . به طور مثال يك ستاره سينما ويا يك آوازه خوان پرآوازه را وقتي در نظر اول مشاهده ميكني انگار خالق هستي فقط و فقط  براي اين شغل و اين كار خاص او را  آفريده است . داراي صداي زيبا و دلنشين ، اندام رشيد و بي نقص ، جمالي زيبا و جذاب و در كل انگار نقاش خلقت او را بصورت استادانه اي نقاشي كرده . بنظر شما اينگونه خلقت تصادفي است؟ و يا اينكه جريان هوشمند هستي ميداند به هر شخص چه چيزي اهدا كند كه شايسته آن باشد . به نظر ميرسد زيبايي : هماهنگي بين اعضاي خلقت است هر جا هماهنگي وجود دارد قوانين هستي رعايت شده است و در پي آن آرامش را  ميتوان  تجربه نمود و زيبايي را مشاهد كرد .از آنطرف هر جا خطوطي كه نبايد همديگر را قطع كنند  به هم برخورد كنند اين هماهنگي و نظم خلقت از بين مي رود و پيامد آن عدم آرامش و نبود زيبايي در خلقت پديدار مي شود . اگر به هر دليلي در جاده زندگي يكطرفه حركت كنيم در واقع بر خلاف نظم موجود در سيستم هستي پيش ميرويم كه حاصل آن چيزي به جز ذهن مضطرب ، مشكلات و سختيها و ساير موانع نيست . واضح تر بگوييم ، اگر مي خواهيد دغدغه خاطر و مشكلات زندگي شما كم و كمتر شود بايد با ذات خويش و هستي هماهنگ باشيد . براي روشن شدن مطلب جا دارد مثالي را  مطرح كنم :

هنگامي كه قصد خريد كالايي را داريد ، اين نگراني براي شما پيش مي آيد ، از كجا و چگونه خريد كنيد كه در اين آشفته بازار مكاره فريب قيمت و كيفيت كالا را نخوريد . به همين دليل سعي مي كنيد به شخصي كه در زمينه آن كالا و خدمت خاص تبحر و تخصص دارد مراجعه كنيد و از ايشان راهنمايي بخواهيد .ولي مشاهد مي شود كه در بسياري از موارد علي رغم رعايت كردن همه آن چيزي كه جهت يك خريد موفق لازم است باز هم فريب مي خوريم . حتي در مواردي فرد آشنايي كه از او انتظار نمي رود ما را فريب مي دهد  . آيا ما قادر به كنترل همه فاكتورهاي دنياي بيرون هستيم ؟ اگر قرار به عمل جراحي در بيمارستاني كه داراي مجرب ترين تيم پزشكي و مدرن ترين تجهيزات است باشد . آيا ميتوان تضمين 100 درصدي داد كه آن عمل جراحي كاملاً موفق و شخص بيمار سالم از آن بيمارستان خارج شود ؟ جواب اين سئوال به طور قطع منفي است . چرا كه امكان كنترل همه فاكتورهاي دخيل در آن عمل جراحي وجود ندارد. دراينگونه موارد ميتوان به درون مراجعه نمود ، اگر به پول جيبتان اعتماد داريد و براي بدست آوردن آن از روي خيلي از ارزشهاي وجوديتان عبور نكرده ايد ، با قاطعيت ميتوان گفت : كه با كنترل بعضي از فاكتورهاي عقلاني ، به سيستم هستي اعتماد كنيد و به قول عارفي " چشمانت را ببند و بپر" بايد باور داشت كه كيفيت پول و نيت دروني ، شما را به سر منزل مقصود هدايت خواهد كرد . امتحان كنيد و نتيجه را ببيند . معنويت يك علم است ، نتايج آن بارها توسط ديگران تجربه شده است ، بدانيد هستي در مورد شما كوچكترين اشتباهي نمي كند . ممكن است  اين سئوال در ذهن خواننده به وجود  آيد كه اگر اين هماهنگي در زندگي شخصي هر فرد صورت گيرد ، آيا ديگر هيچ مشكلي به وجود نخواهد آمد ؟  بنظر شما زندگي بدون مشكل قابل تصور است ؟ پاسخ من به عنوان نويسنده اين متن كه تجربياتي دراين موضوع دارد و به سهم  خود به اين مقوله  بارها و بارها انديشيده. اين است كه مشكلات همچنان پابرجاست ولي آنچيزي كه ازبين ميرود رنج حاصل از اين مشكلات است . به خاطر دارم در فيلمي كه عنوان آن را فراموش كرده ام كشيشي به شخص مجرمي گفت : مسيح نيامده است كه مشكلات ما را از بين ببرد بلكه آمده به ما بياموزد چگونه با رنجهاي حاصل از اين مشكلات كنار بياييم ( چرايي كه حل شود چگونگي قابل حل است). بنابراين مشكلات به ظاهر وجود دارند ولي در نگاهي عميق تر به آنها ديگر نبايد مشكل گفت بلكه موانع طبيعي هستند كه  ما را به سر منزل مقصود هدايت خواهند كرد و گاهاً لذت بخش .

رضا

 

 



|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آسمان آگاهي و آدرس aflak.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 233
:: کل نظرات : 97

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 7

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :