تینار، مستندی از جنس مردانگی
اجتماعي
تینار، مستندی از جنس مردانگی
پنج شنبه 14 ارديبهشت 1391 ساعت 9:53 | بازدید : 2482 | نویسنده : عباس | ( نظرات )

 

چهارشنبه شب 6/2 در خانه تنها بودم و با بی میلی تمام اقدام به روشن کردن رسانه غیر ملی و مردم گریز و مخاطب ریز نمودم. تلویزیون معمولاً زیاد روشن نمی شود مگر برای برنامه هایی همچون کارتون های تام و جری، فیتیله، کلاه قرمزی و از این دست برنامه و آنهم برای کودک خانه. با کانال های مختلف بازی می کردم. 15، 7، 3....یکی از یکی بی محتواتر و تکراری تر و مزخرف تر....و شبکه 2 ، نمی دانم چرا انگشتم قفل شد و دیگر به جایجایی ادامه ندادم. فیلم مستند بسیار زیبایی بود بنام تینار. از اینکه تلویزیون حواسش نبود و از دستش در رفته بود و اقدام به پخش این مستند نمود از همگان بابت این حواس پرتی عذر خواهی میگردد.
فیلم روایتی ساده از زندگی پسر بچه ای 12-13 ساله تک و تنها و در کلبه ای در جنگل های سر به فلک کشیده اطراف بابل بود که پس از فوت مادرش و ورود زن پدر، از طریق نگهداری احشام دیگران امرار معاش می کرد. بعد از دیدن این فیلم فریاد می زدم خدایا چاکرتم، خدایا شاکرتم. و خود را موظف به قدردانی بیشتر از پیش نعمت هایی دانستم که شاید داشتن آنها را فراموش کرده بودم. جایی گرم و نرم برای زندگی کردن، دسترسی به آب گرم، به گاز، به تلفن و هزار و یک لطف و کرمی دیگر که خدا به من کرده و از داشتن آنها غافل بوده ام. و فیلم چیزی بیش از یک تلنگر است.
 فیلم رگباری از قطعات متنوعی از زیبایی ها بود، تابلوهای بسیار زیبا و قاب و فریم گرفته شده از طبیعت بسیار زیبای مازندران (وطن دومم) بود. از یک کارگردان گمنام به شلاق کشیدن چنین تصاویر بدیع، نو و فراموش نشدنی بسیار بعید و جالب بود.
فیلم سرشار از صحنه هایی ناب بود، شکار ماهی، آواز خواندن در گوش گوساله ها، کول کردن گوساله ها، آب آوردن از چشمه ای دور دست، فرو رفتن تا کمر در برف، بلند شدن بخار از لباس های خیسش در کنار آتش، لانگ شات از انبوه کوههای پوشیده از برفی که سفیدی آن خیره کننده بود و دهها سکانس بیاد ماندنی دیگر.
در سکانسی پسرک از فرط خستگی تاق باز خوابیده بود و انگشتان دو دست خود را در هم قفل کرده و بر روی شکم گذاشته بود، دو گوساله همزمان شروع به لیسیدن صورت و انگشتان دو دستش نمودند. انگشت را لیسیده و تا ته درون دهان می کردند، انگشت بعدی و انگشت بعدی. برای لحظاتی متوجه شدم تمام موهای بدنم سیخ شده اند.
با تنبلی نکردن و کمی سرچ در اینترنت می توان این فیلم زیبا را دانلود کرد.
عباس


|
امتیاز مطلب : 55
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
مهدی منیری در تاریخ : 1391/2/20/3 - - گفته است :
سلام دوست عزیز ممنونم از این همه ابراز لطف و محبت شما،همینطوری اتفاقی مطلب شما رو دیدم و خوندمش،فقط آخرش متوجه نشدم چرا توصیه کردی فیلم رو دانلود کنن و ببینن،باید به اطلاع شما برسونم که هر کسی که فیلم رو برای دانلود روی اینترنت گذشته بدون مجوز و اطلاع ما اینکار رو کرده،پس لطفا آخر متنی رو که نوشتی تصحیح کن.انشاا...بزودی مجددا تینار پخش خواهد شد.


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آسمان آگاهي و آدرس aflak.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 233
:: کل نظرات : 97

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 7

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :