ضربآهنگ زندگی 7
اجتماعي
ضربآهنگ زندگی 7
پنج شنبه 28 بهمن 1389 ساعت 10:21 | بازدید : 643 | نویسنده : رضا | ( نظرات )

 بيشتر اوقات ما به دنبال چيز گرانبهايي هستيم تا بتوانيم زندگي مان را با آن تغيير دهيم ، در اغلب مواقع فكر مي كنيم يك پول كلان چاره كار است و مشكلات ما را حل خواهد كرد. اما دوستان عزيز گاهي آن چيز گرانقيمت مي تواند يك جمله باشد پس سعي كنيم نسبت به جهان پيرامون خود بصير و سميع باشيم.

در دنياي اطراف خود شايد افرادي را ديده باشيد كه داراي سرعت زيادي در رسيدن به اهداف و آرزوهاي خود هستند ، در نگاهي سطحي به نظر ميرسد، اين موضوع ارتباط مستقيم به هوش و استعداد فراوان آنها يا شانس و يا فاكتورهاي ديگري دارد.

ولي با يك نگاه عميق تر به نظر ميرسد فاكتورهاي زيادي در موفقيت افراد دخيل اند . يكي از اين فاكتورها تعمق در جمله ذيل ميباشد: «بايد تصويري واضح از آنچه كه هدفمان است داشته باشيم.»

اين دقيقا كاري است كه اشخاص موفق انجام مي دهند .  بنابراين افرادي كه اهداف خود را مشخص كرده اند و آن را به وضوح مي بينند از قدرت كيهاني براي رسيدن به مقصد نهايي استفاده مي كنند ، اين موضوع شايد در نزد بسياري از ما پرهيبت و خارق العاده جلوه كند ولي حقيقتي انكار ناپذير است . بهتر است براي بهتر درك كردن موضوع مثالي مطرح كنيم :

فرض كنيد دو نفر ميخواهند قطعات يك پازل را به طور جداگانه در كنار هم قرار دهند تا تصوير پازل نمايان شود . نفر اول تصوير اوليه پازل را مشاهد كرده و نفر دوم هيچگونه درك و تصوير از پازل ندارد . به نظر شما كدام يك از آنها زودتر به نتيجه ميرسند.

مسلما كسي كه تصوير اوليه پازل را مشاهده كرده بسيار پرسرعت تر از كسي كه تصويري از اين پازل ندارد قطعات را كنار يكديگر گذاشته و به نتيجه ميرسد. پر واضح است اگر تصويري از آن چه كه ميخواهيم  چيدمان كنيم  نداشته باشيم يا به هدف نمي رسيم ويا هنگامي سوت پايان به صدا درمي آيد قطعات پازل را تكميل ميكنيم .

مغز انسان نيز دقيقا اين گونه عمل مي كند بدين ترتيب كه اگر تصويري داشته باشد به طور اتوماتيك شروع به ساخت و خلق آرزوها از روي الگوي مدنظر مي كند .

بايد توجه داشت اگر براي موفقيت تلاش مي كنيم ولي تصويري درست از آن نداشته باشيم به هدف نخواهيم رسيد. درست مانند فردي است كه در كوهستاني كه معدن طلايي را درخود جاي داده است ، در حال تلاش است و كوه را مي شكافد ولي نمي داند معدن طلا كجاست و تلاشش به هدر مي رود.

پس بياييد درك واضحي از رؤياهايمان داشته باشيم و بدانيم براي چه زحمت مي كشيم و به كجا مي خواهيم برويم.

بنابراين ميزان قدرت ما در زندگي با ميزان درك واضح از رؤياهايمان بستگي مستقيم دارد ، اين جرقه اي است كه آتش درون را روشن مي سازد تا از موفقيت هايي كه در آينده به دست خواهد آمد نهايت استفاده را ببريم.

زماني فرا مي رسد كه به هدف خود رسيده ايد اكنون به گذشته نگاه كنيد و ببينيد قبلا چه بوده ايد و اكنون چه هستيد؟ پس هدف جديدي براي خود در نظر بگيريد و به ادامه راه بپردازيد و باز هم قوي تر شويد.

نكته آخر اينكه: سفر ما را در رسيدن به مقصد ياري مي كند، ولي سفر، از خود هدف مهمتر است زيرا در اين سير از تجربياتي استفاده مي كنيم كه قدرت ما را افزايش مي دهد و به شخصي تبديل مي شويم كه قدرت رسيدن به اهداف بزرگتر را دارد. پس بايد افكار منفي و تصاوير ناراحت كننده را به كناري بگذاريم. مقصد كمال و ايده هاي خوب را بپرورانيم و هميشه به ياد داشته باشيم: «براي آنچه كه بايد تغيير پيدا كند احتياج به تصويري از آنچه كه مي خواهيد داشته باشيد داريد.»

با توكل بر خداوند متعال

رضا

 



|
امتیاز مطلب : 37
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آسمان آگاهي و آدرس aflak.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 233
:: کل نظرات : 97

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 7

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 45
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 150
:: بازدید ماه : 1046
:: بازدید سال : 3817
:: بازدید کلی : 58341