نام آوران عرصه گمنامی
اجتماعي
نام آوران عرصه گمنامی
سه شنبه 24 مرداد 1391 ساعت 11:45 | بازدید : 381 | نویسنده : عباس | ( نظرات )

  

[جای شما خالی دیشب به همراه  احمد و محمد افطاری دعوت خواهرزاده عزیزم آقا سعید بودیم در بوستان زیبای نهج البلاغه. رودخانه و تپه هایی مرده که اینک به تفرجگاهی دلنشین و فوق العاده خنک تبدیل شده است آنهم در شمال غرب تهران. برای انتخاب محل نشستن در این بوستان چندین هکتاری، نظرات مختلفی ارائه شد که بعداً ناخواسته و بدون هیچگونه هماهنگی قبلی خود را در کنار قبور مطهر شهدای گمنام یافتیم و بند دلمان بود که بی اراده به سمت آن قطعه متبرک کشانده می شد و در آنجا جلوس نمودیم. سه شهید گمنام برای ما خاکیان و سه سرباز نام آور برای افلاکیان.

                                                   بسم رب الشهدا و الصدیقین

  شهادت راحت ترین و اسانترین و بهترین راه رسیدن به خداوند می باشد  (فرازی از وصیتنامه بسیجی شهید حمیدرضا ملاحسنی)

ماجرای شناسایی شهید بزرگوار

1-    شهید حمیدرضا ملاحسنی در سال 1344 در خانواده ای متدین و انقلابی در تهران چشم به جهان گشود و تحت تربیت مکتب عاشورایی امام خمینیره رشد کرد و در سن 17 سالگی عازم مناطق عملیاتی حق علیه باطل گردید. وی در عملیات والفجر 4، در حالیکه 18 سال از بهار زندگی اش می گذشت به دست دشمن بعثی به شهادت رسید و پیکر مطهرش مفقود گردید.

2-    بنا به اظهار تنها خواهر شهید، مدتی قبل از تدفین شهدای گمنام در این محل، هنگامیکه ایشان به زیارت قبور مطهر شهدا در بهشت زهراس رفته بودند، بر سر مزار شهید پلارک حاضر شده و عکس برادرش را به همراه این شهید و چند رزمنده دیگر مشاهده می کند و شهید پلارک را به جده اش حضرت فاطمه زهراس قسم می دهند که عنایت بفرمایند خبری از برادر مفقودش برسانند تا خانواده از چشم انتظاری درآیند. چند شب بعد از این توسل، خواهر شهید در رویای صادقه مشاهده می نمایند که شهید حمیدرضا در منطقه پونک با جمعیت زیادی در حال حرکت است، وقتی علت را از ایشان جویا می شود می گوید: ((اینها برای تشییع من آمده اند و بنده هم به اذن خداوند همه آنها را شفاعت می کنم))

3-    بر این اساس و طی تحقیقات میدانی از مراجع مربوطه مشخص گردید شهید فوق با عنوان پیک گروهان شهید باهنر، گردان عمار، لشکر محمد رسول اللهص تحت فرماندهی شهید والا مقام محمد ابراهیم همت به همراه پدرش در جبهه شرکت داشته است، در جریان عملیات والفجر 4 در منطقه کوهستانی پنجوین عراق، در تاریخ 12/8/1362 مجروح و به همراه تنی چند از همرزمان بدست نیروهای بعثی افتاده است و طبق اعلام نیروهای اطلاعاتی ایران، بعثی ها مجروحین را به شهادت رسانده و در شهر (سید صادق) عراق به خاک سپرده اند.

4-    در اوایل سال 1389 تعداد 12 شهید معظم در عملیات عمرانی توسعه شهر (سید صادق) عراق کشف و طی مراسم باشکوهی به جمهوری اسلامی ایران تحویل داده شدند و تعداد 3 تن از این شهدای عزیز با درخواست شهردار وقت تهران و موافقت ستاد شهدای گمنام کشور با حضور مردم تهران در تاریخ 12/7/1389 همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادقع در این مکان به خاک سپرده شدند.

5-    شهید بزرگوار پس از آرمیدن در این قطعه، مجدداً طی چند مرحله در رویای صادقه، به بستگان نسبی (برادر) و سببی (یکی از اقوام) اعلام می نماید که: (( من همان شهید قبر وسطی بوستان نهج البلاغه هستم)). به این ترتیب صحت تعلق قبر مطهر به شهید بزرگوار ((حمیدرضا ملاحسنی)) بر اساس تطبیق رویاهای صادقه با اسناد و شواهد موجود اثبات گردید.

6-    در روز جمعه مورخ 14/9/1389 این مکان مقدس به قدوم مبارک ولی امر مسلمین حضرت آیت ا... العظمی (مد ظله العالی) متبرک و منور گردید و معظم له در جریان کرامت و اعلام هویت شهید قرار گرفتند.

                                                                     هدیه به ارواح طیبه شهدا صلوات

عباس

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
سمانه در تاریخ : 1391/6/1/3 - - گفته است :
سلام
ارادتمند عموی فرهیخته
واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم انتخاب به جایی بود با اجازه تو سایت تبیان به اشتراک گذاشتمش...

<-CommentGAvator->
مجتبی در تاریخ : 1391/5/24/2 - - گفته است :
حاج عباس با سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما ، حاجی جون جای ما را هم خالی می کردید . از خداوند منان در این ماه با فضیلت می خواهم شما و همه ی خادمان شهدای عزیز را مورد شفاعت آنها قرار دهد .


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آسمان آگاهي و آدرس aflak.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 233
:: کل نظرات : 97

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 7

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 30
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 135
:: بازدید ماه : 1031
:: بازدید سال : 3802
:: بازدید کلی : 58326