[جنگ و صلح
اجتماعي
[جنگ و صلح
سه شنبه 9 مهر 1392 ساعت 14:32 | بازدید : 1308 | نویسنده : داريوش | ( نظرات )

زمان،زمان جنگ بود،مردم سه دسته شده بودند،دسته اول آنهایی بودند که بی هیچ حرف پیش ،رفتند به جنگ دشمن،جان دادند و خاک ندادند،دسته دوم طرفدار جنگ بودند نه اهل جنگ،می گفتند بیایید جمع شوید و بروید جنگ کنید، می گفتند پشت جبهه نباید خالی باشد ما می مانیم و تکلیف نامه های عاشقانه دختران و پسران را روشن می کنیم،جنگ اینها با مردم بود،شبها ایست،بازرسی می گذاشتند و به روابط ملت سرک می کشیدند،بزرگترین افتخارشان هم این بود که عضو بسیج مسجد محل هستند و چه امتیازاتی که بابت این عضویت نگرفتند،دورترین نقطه ای که رفته بودند اهواز بود آنهم بعد از فتح شلمچه! دسته سوم اهل جنگ و دفاع نبودند،یا فرار کردند به خارجه و یا در رفتن به روستاها،تکلیف اینها روشن بود،نمی خواستند برای وطن کاری بکنند.
زمان،زمان صلح شد،علامه ای که یک ثانیه هم به جنگ سر نزد شد مدافع جنگ و شیخی که فرمانده جنگ بود شد طرفدار صلح،آن خارج رفته و پناهنده ها به روستاها ،درد وطن گرفتند،همه چیز عوض شد،یک عده می خواستند وطن را بسازند و یک عده باز سرشان در کار ملت بود،تکلیف دیگر روشن نبود،کودکان پس از جنگ ،وقتی بزرگتر می شدند مثل همان سه دسته دوران جنگ بودند،یک سر در میدان نبرد بودند،نبرد برای ساختن،یک عده دنبال منفعت بودند،اسم بسیجی جبهه رفته را به سرقت برده بودند و آبروی شهید را می بردند و یک عده با ترانه انگلیسی برای وطن اشک می ریختند.
حالا همانهایی که جنگ برایشان در طبقه بالای مساجد جریان داشت شده اند مدعی انقلاب،می روند فرودگاه عربده می کشند و می پرسند چرا صلح؟! آنهایی که جنگ را در میدان تجربه کردند و حالا یا گوشه آسایشگاه ها هستند یا نفسشان به شماره افتاده از صلح حرف می زنند و آنهایی که وطن را در قواره پهلوی و در قامت رجوی می دیدند ترانه شبهای وطن را می خوانند.حالاکرکس ها باز می خواهند از سر نعش کبوترها آذوقه بگیرند.

 



موضوعات مرتبط: تاریخ , ,

|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید

<-CommentGAvator->
Sara33 در تاریخ : 1392/7/22/1 - - گفته است :
بهترین سایت های کلیکی ایرانی
میخواین درآمد ماهانه خوب داشته باشین ؟
اینجا همون جاست که دنبالش می گردی...
با ثبت نام در این سایت ها و صرف حداکثر 10 الی 15دقیقه می تونید در آمد ماهانه حداقل 600 هزار تومان از یک سایت داشته باشید.
امیدوارم شما هم مثل من بتونید درآمد ماهانه ی خوبی داشته باشید
کافیه از طریق لینک های زیر در این سایت ها عضو شید و به بخش آگهی سایت ها برید و روی همه تبلیغ های استاندارد 10 تومانی که در پایین صفحه هست کلیک کنید. برای درآمد بیشتر میتونید در اوایل کارتون 5 تومنی ها رو هم کلیک کنید، این سایت ها دارای بخش سپرده شانسی هستند که روزانه 1000 تومان بهتون میده، برای کسب اطلاعات بیشتر می تونید به قسمت قوانین و سوالات متداول سایت برید یا برای آموزش میتونید به من ایمیل بفرستید تا راهنماییتون کنم :sara.vazin@yahoo.com
(لطفا آدرس ها رو دقیقا در آدرس بار مرورگرتون کپی کنید) و شروع به فعالیت کنید.

http://bux.tirage24.com/?r=885052138

http://mobinbux.com/?r=669863584

http://bux20.com/?r=sahar70


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آسمان آگاهي و آدرس aflak.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 233
:: کل نظرات : 97

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 7

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز :
:: باردید دیروز :
:: بازدید هفته :
:: بازدید ماه :
:: بازدید سال :
:: بازدید کلی :