آخرین مدال برای دیکتاتور
اجتماعي
آخرین مدال برای دیکتاتور
چهار شنبه 4 آبان 1390 ساعت 12:19 | بازدید : 789 | نویسنده : داريوش | ( نظرات )

 

جدای از کشته شدن فوری سرهنگ دیکتاتور به فاصله بسیار کوتاهی از گرفتار آمدنش به دست انقلابیون و علامت سئوالی که از نحوی مرگ او در برابر دیده گان جهانیان ایجاده شده است . مشاهده آخرین لحظات حیات قذافی و صحنه تلخ و غیر انسانی مرگ اوست که وادارم کرد این چند سطر را نگارش کنم و بگویم آنچه در دل دارم برخلاف عده ای که بر نعش او هله هله وشادی کردنند ، قطرات اشک در مقابل گیرنده امواج مانع از آن شد  که ادامه تصاویر زشت و غیر انسانی مرگ یک انسان را ببینم . نه اینک موافق دیکتاتور باشم و او را بستایم بلکه به یاد آوردم شکوه وجلال کاذبی که سرهنگ برای خود فراهم کرده بود ، کجا بودنند محافظان رنگ به رنگ که سرهنگ در هر سفر به سازمان ملل یکی و دو جین از آنها را همراه خود می برد . چگونه شد ، همان مردمی که تا دیروز زنده بادش می کردنند . امروز او را به فجیع ترین وضعی کشتند . کجاست بزهای سرهنگ ، در کنار خیمه مجللش که گه گاهی  موجب خنده جهانیان می شد . کجاست شتر سواری در صحرای لیبی . چرا اینگونه شد؟

سرهنگ قذافی می توانست به مانند بسیاری از خودکامگان تاریخ به شرط کنارگیری از قدرت از مصونیت سیاسی برخوردار باشد ، با توجه به چپاول ثروت مردم لیبی ، آخرین سالهای عمر خود را در گوشه دنج ویلایی چندین هزار متری در جزیره ای خوش آب و هوا سپری کند . ولی چرا او ماند تا کشته شود ؟

بزرگ ارتشداران شاهنشاه آریامهر با چشمانی اشگ بار فرودگاه مهر آباد را ترک کرد و بر فراز آسمان هر کشوری می رسید اجازه فرود نداشت کسی که فاتح دروازه های تمدن بود ، اینک در دنیای متمدن و پر از دسیسه و نیرنگ گرفتار آمده بود . صدام با ظاهری ژولیده در چاله به سان گدیان زندگی میکرد ، وارث تاج وتخت فرعون در قفس آهنین دادگاه نفس بریده نای سخن گفتن نداشت . واین بود که سرهنگ راه دوم را برگزید . ماند تا کشته شود به مانند یک نظامی و چریک قسم خورده . قبل از اینکه  ستاد فرماندهی و شواری  برخاسته از ذهن مشوش مردم آرمانخواه دنیا آخرین مدال جنگ را به سرهنگ چریک تقدیم کند . شواری انقلاب لیبی او را مخفیانه و شب هنگام بدور از چشم همگان در صحرای های بی آب وعلف به خاک سپردنند.

 

 



موضوعات مرتبط: تاریخ , ,

|
امتیاز مطلب : 63
|
تعداد امتیازدهندگان : 16
|
مجموع امتیاز : 16


مطالب مرتبط با این پست










می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان آسمان آگاهي و آدرس aflak.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 233
:: کل نظرات : 97

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 7

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 55
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 160
:: بازدید ماه : 1056
:: بازدید سال : 3827
:: بازدید کلی : 58351